Cercar en aquest blog

dimecres, 18 de setembre del 2019

LLars del Seminari: Persones ajuden persones !


                    
                   
Una de les experiències més positives que podem viure les persones humanes és que se’ns ofereixi una “segona oportunitat”.
Has viscut aquesta experiència algun cop ?
Jo en recordo una. Circulava en cotxe amb la meva mare quan un altre vehicle que venia en front es va sortir de la carretera creuant-se a gran velocitat a pocs centímetres de nosaltres...
Jo ho vaig viure com que se m’havia donat una “segona oportunitat”...
L’altre conductor va sortir sa i estalvi malgrat l’aparatositat de l’accident !

La missió, és a dir la raó de ser, del projecte de les Llars del Seminari és precisament oferir una segona oportunitat a famílies i persones que estan passant per un moment difícil a la vida.
Crec que és quelcom de molt preciós poder participar en aquesta  iniciativa solidaria i comunitària, formada per “persones que ajuden  persones”.

Per a mi, personalment quan conjuntament amb la Inma, (directora),  la Natàlia ( treballadora social) la Míriam ( educadora social)  tenim amb cada família l’acte de benvinguda, signatura de l’acord de cessió d’ús d’un dels pisos i  lliurament de les claus, sempre és un moment molt intens.
Ho és perquè cada família és un món i per elles experimentar que unes persones els  ofereixen “una segona oportunitat”, és quelcom de molt important.
També és una  vivència molt intensa perquè aquell moment és possible gràcies a tantes persones que col·laboren a que sigui  realitat ( els nostres tècnics contractats, la vintena de  persones voluntàries actuals i el centenar llarg que van col·laborar en el procés de posada en marxa de les Llars; la quarantena d’amics i amigues de les Llars que ajuden econòmicament de manera periòdica...)
És intens perquè, en acollir una família, assumim una nova responsabilitat: ajudar-la a sortir endavant bo i acollint-la des de la situació bio-psico-social,  en que es troba. I això no es senzill !

Voldria dir que participar com a voluntari tot oferint part del meu temps i ser  amic de les Llars del Seminari tot contribuint periòdicament amb una quantitat econòmica, és una experiència que em fa sentir bé amb mi mateix i m’omple de goig, perquè participant gratuïtament en una iniciativa que ajuda a fer el món millor, també em fa millor a mi mateix !
Em sento feliç perquè és quelcom molt noble i preciós, quan fem possible que   “persones ajudin a persones”.

Pot ser  connectes una mica amb el que acabo de compartir.
Si és així, en ajudes a ajudar ?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel teus comentaris !
¡Gracias por tus comentarios !